Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dotace pro NNO na úrovni státu, kraje a obce
ZAVADILOVÁ, Petra
Práce se zabývá rozpracováním dotační politiky na podporu činnosti subjektů dětí a mládeže a pracujících s dětmi a mládeží. Popisuje dotační programy některých ministerstev, vyšších územně samosprávných celků, obcí a dalších donátorů. Také popisuje, co jsou to nestátní neziskové organizace, jak se dělí, co je zájmové a neformální vzdělávání a kdy a jak probíhá. V diplomové práci jsou i tabulky a grafy s rozdělovanými finančními částkami, počty obyvatel v jednotlivých věkových kategoriích. V jedné z kapitol je i návod jak zpracovat a podat žádost o podporu.
Cíl činnosti dítěte mladšího školního věku jako výchovný cíl v oblasti volnočasové výchovy
BLOUDKOVÁ, Jana
Práce se zamýšlí nad otázkami, jakým způsobem lze spojit zájem o dítě (účastníka zájmového vzdělávání volnočasové výchovy) se zájmem o naplňování cílů činností ve volnočasové výchově, a jaké jsou možnosti, že si cíl své činnosti (spolu)určí dítě samo. Práce se snaží najít řešení ve způsobu, v němž se cíl činnosti dítěte transformuje ve výchovný cíl vychovatele se záměrem rozvoje osobnosti dítěte. Práce obsahuje čtyři kapitoly. První se zabývá výchovnými cíli a cíli volnočasové výchovy. Druhá kapitola zjišťuje cíle výchovy z hlediska pedagogických koncepcí a alternativních přístupů. Třetí kapitola seznamuje s psychologickým potenciálem cílové skupiny. Poslední kapitola se zabývá rozvojem potenciálu dítěte, jeho schopností svobodné volby a rozhodnutí, projevem tvořivosti a stavem flow.
Trendy v zájmovém vzdělávání
Křížková, Ilona ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce v rámci zvoleného tématu mapuje stav a rozdíly řízení v jednotlivých typech organizací zájmového vzdělávání. Zjišťuje, jaké jsou strategie těchto organizací a jakým směrem se ubírají. Obsahem práce je najít různá specifika. Cílem je analýza volnočasových aktivit v jednotlivých typech zařízení. V teoretické části autorka popisuje, co je to volný čas a mimoškolní výchova. Definuje zájmové vzdělávání, zejména užívanou terminologii - druhy, funkce, cíle, formy a metody. Dále popisuje systém mimoškolního vzdělávání ve vazbě na věk účastníka a skladbě náplně, srovnává typy zařízení pro realizaci zájmového/neformálního vzdělávání. Ve zpracovaném materiálu, v kterém byla oslovena řada ředitelů volného času/domů dětí a mládeže, vedoucích ŠD a ŠK a dalších manažerů neziskových organizací, se nabízí přehled možných typů zařízení, jejich směr vývoje, rozvoj a trendy, kterými se zabývají, oblast financování a práce s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami. Aby v praktické části dosáhla cíle, stanovuje určené hypotézy a postup výzkumu. Před samotným výzkumem byl ještě proveden tzv. "předvýzkum". Bylo zhodnoceno, zda zkoumané otázky jsou srozumitelné a budou správně využity k výsledku zkoumaného cíle. Výsledek práce autorka vidí jako nástroj, který by mohl pomoci procesu provázanosti a větší...
Marketingové řízení školských zařízení pro zájmové vzdělávání
Kluková, Lucie ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Matušková, Zuzana (oponent)
1 Abstrakt: Závěrečná diplomová práce se zabývá problematikou marketingového řízení školských zařízení pro zájmové vzdělávání. Vychází z dosavadních teoretických poznatků v oblasti marketingu a marketingových strategií. Její teoretická část vymezuje základní pojmy této oblasti, znaky marketingově řízených organizací a přínosy takto řízené organizace. Zabývá se specifiky marketingového řízení ve školských zařízeních pro zájmová vzdělávání, a to jednotlivými kroky marketingového řízení a zejména marketingovým mixem - produktem, cenou vzdělávacích programů, místem jejich poskytování, propagací a podporou prodeje. Práce přináší analýzu zjištěných výsledků rozsáhlého průzkumu prostřednictvím dotazníkového šetření, interview a rozboru textů. Tato analýza svědčí o stavu marketingového řízení ve střediscích volného času a jejím přínosem je výčet používaných marketingových nástrojů jako zdroj inspirace na zlepšení této oblasti v podmínkách školských zařízení pro zájmové vzdělávání. Klíčová slova: Marketing, marketingové řízení, marketingový mix, zájmové vzdělávání, střediska volného času.
Jezdecká turistika v mimoškolní výchově (Případová studie na Základní škole Dolní Hbity)
Lehocká, Iveta ; Neuman, Jan (vedoucí práce) ; Koutná, Eva (oponent)
Název: Jezdecká turistika v mimoškolní výchově (Případová studie na Základní škole Dolní Hbity) Cíle práce: Prozkoumat technické a finanční možnosti pro zavedení jezdecké turistiky na Základní škole Dolní Hbity v rámci zájmového útvaru. Zjistit zájem rodičů a žáků o zájmový útvar Jezdecká turistika a jejich finanční možnosti týkající se tohoto zájmového útvaru. Metoda: Do výzkumného souboru jsme vybrali 61 rodičů, jejichž děti navštěvují Základní školu Dolní Hbity, okres Příbram. Data vztahující se k začlenění jezdecké turistiky na Základní školu Dolní Hbity v rámci zájmového útvaru jsme získali pomocí ankety se zavřenými i otevřenými odpověďmi. Výsledky: Ze strany rodičů a žáků se jeví zájem o zájmový útvar Jezdecká turistika na Základní škole Dolní Hbity. Uvažuje se reálná možnost zavedení jezdecké turistiky v rámci zájmového útvaru na vybrané škole. Dosud není vyřešeno, jak by mohl být zájmový útvar Jezdecká turistika finančně dostupný i pro sociálně slabší rodiny. Klíčová slova: volný čas, zájmové vzdělávání, školní věk, příroda, jezdectví, turistika, kůň, hipoturistika, jezdecké stezky
Priority školního klubu
NOVÁKOVÁ, Radka
Ve své diplomové práci jsem se zaměřila na priority školního klubu Základní školy Bernarda Bolzana o.p.s. v Táboře. V teoretické části diplomové práce se zmiňuji o volném čase v souvislosti s dětmi, o historickém vývoji výchovy ve volném čase, o funkcích, formách a činnostech zájmového vzdělávání, vztazích a komunikaci, definici školního klubu a o jeho přednostech, o účastnících školního klubu, o školním vzdělávacím programu a o klíčových kompetencích. V praktické části diplomové práci jsem si stanovila cíl výzkumu, který měl ukázat priority školního klubu. Na základě zkoumaného školního klubu jsem vytvořila hypotézy. Pravdivost či nepravdivost hypotéz měl ověřit dotazník sestavený z výzkumných otázek. K upřesnění výzkumu posloužily doplňující odpovědi strukturovaného rozhovoru s rodiči a s vychovatelkami daného školního klubu. Vyhodnocení dotazníku a rozhovorů přineslo ověření hypotéz.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.